Diverses organitzacions i activistes de moviments socials han arribat a un acord per presentar una candidatura d’esquerres a les properes eleccions al Parlament. La candidatura és el resultat de l’acord entre diverses organitzacions com Revolta Global-Esquerra Anticapitalista, Corrent Roig i Lluita Internacionalista, i compta amb el suport d’un ampli de nombre d’activistes de moviments socials, sindicalistes, ecologistes.
Molts d’ells van firmar el manifest Movem fitxa! impulsat per Revolta Global-Esquerra Anticapitalista des de la primavera passada i que ha rebut més de 560 adhesions de persones lligades als moviments socials.
L’objectiu de la candidatura és oferir una veu diferent a les eleccions al Parlament, amb un programa anticapitalista i defensor drets nacionals del poble de Catalunya i del dret a l’autodeterminació. I amb un programa ecologista, feminista, antirracista i internacionalista.
Segons els impulsors “vol oferir un projecte alternatiu tant al de la fallida esquerra governant com al sobiranisme de dretes que encaren algunes de les noves opcions que es presenten”.