Entrevista al cap de llista per Tarragona, sota arrest domiciliari la primera setmana de campanya

Jose Estrada: “Es ve donant una descarada ofensiva contra les organitzacions i les persones d’esquerres i moviments socials que resisteixen i no se sotmeten a la corrupció”.


Has començat la campanya electoral amb un arrest domiciliari. Quins són els fets que t’imputen?

Haver efectuat una de pintada a la façana de l’edifici de la Delegació del Govern Central. Va ser una decisió improvisada de companys del Sindicat de CO.BAS en l’escalfor de la indignació per les no menys improvisacions antiobreres del Govern titella de Zapatero.

Vas demanar a la Junta electoral un canvi de dates de la pena en coincidir amb la campanya electoral. Com valores la negativa dels jutjats a acceptar el canvi?

Les explicacions que em va donar per telèfon, la mateixa persona que em va atendre i va escriure la meva petició, va ser que el fiscal al•legava inconvenients administratius. Potser jo hauria d’haver recorregut, però vaig desistir per falta de temps i qüestions personals. No puc saber si hi va haver altres motius en la negativa, el cert és que m’han fet una molt mala jugada.

El teu és un cas de repressió als activistes socials. Per què creus que augmenta la repressió?

El meu cas és diferent, perquè jo sabia que tindria conseqüències punitives. I ho vaig fer, com en una altra ocasió ja fa temps, al mateix lloc, per denunciar, de la manera més directa possible, les delinqüents actuacions dels governants contra la societat. Però és cert que a nivell general es ve donant una descarada ofensiva contra les organitzacions i les persones d’esquerres i moviments socials que resisteixen i no se sotmeten a la corrupció. Seria sorprenent si algú treies a la llum les dades partint de les multes i actuacions d’intimidació que ve executant només la Guàrdia Urbana a Tarragona i Reus. Els Ajuntaments, en una situació d’injustícies i abusos permanents, tenen la necessitat i desvergonyiment d’inventar-se les anomenades Ordenances Cíviques per poder emmascarar i camuflar les constants violacions de les lleis que ells mateixos ens van imposar: dret al treball, a l’habitatge, a la sanitat pública i de qualitat, a pensions dignes etc. Estem governats per impostors i a més a més es permeten el luxe de denunciar-nos perquè exigim els nostres drets mínims.

Què defensa el projecte Des de Baix? Per què cal donar-li suport?

. En primer lloc he de dir que, personalment, m’he embarcat en aquest projecte perquè em consta que s’ha fet un important esforç per part de totes les organitzacions i de la gent que han participat i perquè la majoria de les persones que conec en aquest projecte m’inspiren confiança. És gent seriosa d’esquerres que porta molt de temps en la lluita per aconseguir una societat veritablement socialitzada. Estic d’acord amb el programa de mínims que s’ha plantejat, si bé, com es va convenir a la trobada que vam tenir a Barcelona el 6 de novembre, després de les eleccions s’han d’abordar debats en profunditat, sense precipitacions i amb el temps necessari; els resultats que tenim en allò que hem realitzat fins ara, crec que així ho indiquen. Precisament per això animo a totes les organitzacions i persones compromeses en la lluita per acabar amb el capitalisme i aconseguir una societat sense classes a participar i donar suport a Des de Baix.

Anuncis

Els comentaris estan tancats.