DdB Girona presenta el programa de mobilitat: “transport municipal públic i gratuït”

Alfons Enrique Pecero, candidat de DdB i soci de Mou-te amb bici, ha presentat avui el programa de mobilitat.

Pecero ha resumit així el plantejament de DdB: “L’objectiu és aconseguir una ciutat lliure de fum, sobretot al centre i als punts amb més contaminació. I per fer-ho, hem de facilitar l’ús dels transports col·lectius i anar a peu o amb bicicleta.”

Transports públics urbans

“Sembla evident que si volem potenciar el transport públic la manera més eficaç és fent-lo gratuït, és un escàndol que un bitllet simple d’autobús a Girona costi 1’30 euros! I que no ens diguin que no és possible perquè hi ha experiències en ciutats de dimensions semblants a Girona només uns quilòmetres al nord dels Pirineus. Això sí, vol dir que el transport públic deixarà de ser un negoci i, per tant, hem de començar per remunicipalitzar TMG, l’empresa d’autobusos, que a més ha d’estar sotmesa al control de qui més la coneix –les seves treballadores i treballadors- i dels i les usuàries.”

Aquesta mesura ha d’anar lligada amb altres, com aparcaments dissuasius als accessos a Girona ben connectats amb la xarxa d’autobusos i tramvies municipals i amb els transports interurbans.

Transports interurbans

Els transports interurbans no són competència exclusiva de l’Ajuntament, però com ha recordat Enrique Pecero, l’Ajuntament hi té moltes coses a dir: “ha de treballar perquè tornin a ser públics, perquè prestin un servei suficient a les ciutadanes i ciutadans de Girona i perquè siguin gratuïts immediatament per als i les treballadores aturades, pensionistes i estudiants.”

Pecero ha explicat com DdB aposta per un model ferroviari de proximitat: “el tren ha d’estar al servei de la gent de baix, de la gent que ve cada dia a treballar o a estudiar a Girona des d’altres pobles i ciutats o a l’inversa i no pas al de les grans empreses del transport i la construcció. Els gironins i les gironines hem patit en primera persona obres faraòniques com les del TAV, que és del tot innecessari, que ens trinxa els territori, que impedeix viure amb normalitat des de fa anys moltes veïnes i veïns. A sobre, si no hi lluitem en contra aplicaran el seu pla complet, que és acabar de carregar-se el ferrocarril convencional mentre que el TAV tindrà preus astronòmics que no podrem pagar. I tot perquè quatre empresaris s’embutxaquin els nostres diners.”

A peu i en bicicleta

Pecero ha denunciant que “a la ciutat de Girona els carrils bici urbans no arriben als 10 km i el 62% de l’espai viari de la ciutat està destinat als vehicles motoritzats”. DdB proposa promoure vies peatonals i una xarxa interurbana per a bicis i vehicles no motoritzats: “s’ha d’ampliar la xarxa de Girocleta i construir el 100% dels carrils bici que les entitats fa anys que proposen. Hem d’enterrar els temps dels carrils bici propagandístics que, com va dir un regidor socialista fa anys parlant del carrer de la Rutlla, no vénen d’enlloc ni van enlloc mentre es continuen construint o reformant eixos viaris importants per la ciutat sense preveure com hi passaran les bicicletes”.

Revoluciona’t, Girona!

Advertisements

Els comentaris estan tancats.